De "Marie Kondo"-treatment

 
Marie Kondo, wie kent haar naam niet?! Marie, uit Japan, introduceerde een aantal jaren geleden een opruimfilosofie, die leidde tot opruimwoede over de hele wereld. Dé kern van het verhaal: does it spark joy? Dan houd het, als niet, dan gooi het weg. Gek genoeg passen we dit volop toe in onze huizen, maar niet op onze websites. Daar komt nu verandering in.
 
Ik maak namelijk dankbaar gebruik van dit concept voor je bestaande website content. Heb je eigenlijk al te lang niet meer écht naar de teksten op je website gekeken? Spookt het al een tijdje door je hoofd dat je nu ‘toch eindelijk eens wat aan die site moet doen’? Zijn je teksten verouderd en niet meer up-to-date? Vaak is het niet nodig om je hele website in de steigers te zetten, maar doen kleine ingreepjes wonderen.

 
De Marie Kondo-treatment begint met een status quo analyse van je homepage en een aantal achterliggende pagina’s. Op basis daarvan bepalen we wat goed is (evergreens), wat outdated is en weg kan/moet (purge) en wat wellicht nog mist (nieuwe contentkansen). Vervolgens begint de grote schoonmaak. Wat weg kan, gaat weg, wat overblijft krijgt een upgrade, waar ongebruikt potentieel ligt, wordt blootgelegd. Zo kan je website weer een tijdje mee én zit je weer bomvol ideeën voor nieuwe content. 

Niet helemaal wat je zoekt?

Bekijk ook de overige taaldiensten die WORDFORCE aanbiedt: